Uitgebreid en exclusief assortiment
Persoonlijke (klanten)service
Binnen 1-3 werkdagen verzonden
Gratis verzending vanaf €85

Algemene informatie

Algemene voorwaarden

Op de informatiepagina’s vind je meer informatie over de winkel, onze algemene voorwaarden, ons privacy- en cookiebeleid en natuurlijk ook contactinformatie.

Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities

  1. Happy Little: de eenmanszaak Happy Little, gevestigd te Helmond, KvK-nummer 80766269.
  2. Klant: degene met wie Happy Little een overeenkomst is aangegaan ter zake de levering van goederen.
  3. Partijen: Happy Little en Klant tezamen.
  4. Consument: een Klant die tevens een natuurlijk persoon is en die als privépersoon handelt en niet in de uitoefening van bedrijf of beroep.

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Happy Little.
  2. Happy Little en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden indien dit schriftelijk overeen is gekomen.
  3. Happy Little en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 

 Artikel 3 – Prijzen

  1. Happy Little hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. Happy Little behoudt zich het recht voor de prijzen van zijn diensten en producten op haar website en in andere uitingen te wijzigen.
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Happy Little niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  4. De consument heeft het recht om een met Happy Little gesloten overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3 van dit artikel, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

 

Artikel 4 – Monsters en modellen 

  1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat dit een ruwe weergave is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is overeengekomen dat de te leveren producten met het monster of model overeen zullen stemmen.

 

Artikel 5 – Betalingen en betalingstermijn

  1. Happy Little behoudt zich het recht voor om bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag te verlangen.
  2. De Klant rekent producten direct af in de winkel.
  3. De Klant dient een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
  4. De betalingstermijnen die Happy Little hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dit betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij daarmee automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Happy Little aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of deze in gebreke hoeft te stellen.
  5. Happy Little behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Artikel 6 – Recht van reclame

  1. Wanneer de Klant in verzuim is, behoudt Happy Little zich het recht van reclame voor teneinde dit in te kunnen roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
  2. Happy Little maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
  3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, is de Klant gehouden de betreffende producten onmiddellijk te retourneren aan Happy Little, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen- of brengen van de producten zoals bedoeld in lid 3.

 

Artikel 7 – Herroepingsrecht

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
  • het product is gebruikt;
  • het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast;
  • het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen waaronder, doch niet uitsluitend knuffels en onder- en/of zwemkleding;
  • de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd’s of cd’s;
  • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht.
  1. De bedenktijd van 14 dagen zoals bedoelt in lid 1 van dit artikel, vangt aan:
  • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van de totale bestelling;
  • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen.
  1. De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door middel van het sturen van een e-mailbericht met dat onderwerp naar webshop@happylittle.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Happy Little: www.happylittle.nl.
  2. De consument is gehouden het product binnen 14 dagen na het sturen van het e-mailbericht zoals bedoeld in lid 3 van dit artikel te retourneren aan Happy Little.
  3. Retourneert de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van diens beroep op het herroepingsrecht, dan vervalt dit herroepingsrecht.

 

Artikel 8 – Vergoeding van bezorg- en/of retourkosten 

  1. Wanneer de consument diens aankoop tijdig heeft herroepen en tevens diens volledige bestelling tijdig aan Happy Little heeft geretourneerd, dan zal Happy Little eventuele door de consument betaalde bezorgkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument vergoeden.
  2. Vergoeding van de kosten voor bezorging komen slechts voor rekening van Happy Little voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
  3. Wanneer de consument diens aankoop heeft herroepen en tevens de bestelling aan Happy Little heeft geretourneerd, dan zal Happy Little eventuele door de consument betaalde retourkosten niet vergoeden.

 

Artikel 9 – Retentierecht 

  1. Happy Little behoudt zich het recht voor om gebruik te maken van haar retentierecht en in dat geval producten van de Klant onder zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Happy Little heeft voldaan, tenzij de Klant voor deze vorderingen voldoende zekerheid heeft gesteld.
  2. Happy Little behoudt zich tevens het recht voor om het retentierecht in te roepen op grond van eerdere overeenkomsten op grond waarvan Happy Little nog vordering op de Klant heeft.
  3. Happy Little is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege gebruikmaking van haar retentierecht.

 

Artikel 10 – Eigendomsvoorbehoud

  1. Happy Little blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Happy Little met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd zoals bedoeld in lid 1 van dit artikel kan Happy Little te allen tijde gebruikmaken van haar eigendomsvoorbehoud en de door haar geleverde zaken retournemen.
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, is het de Klant niet toegestaan de geleverde zaken te verpanden, verkopen, vervreemden of op andere wijze te bezwaren.
  4. Wanneer Happy Little zich beroept op haar eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en behoudt Happy Little zich het recht voor om van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente te eisen.

 

Artikel 11 – Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij de fysieke winkel van Happy Little te (5707 AV) Helmond, aan de Mierloseweg 284, tenzij anders wordt overeengekomen.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
  4. Wanneer de Klant de aan Happy Little verschuldigde bedragen niet of niet tijdig voldoet, dan behoudt Happy Little zich het recht voor om haar verplichtingen op te schorten, waaronder verzending van bestelde artikelen, totdat de Klant de verschuldigde bedragen volledig heeft voldaan.
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Happy Little kan tegenwerpen.

 

Artikel 12 – Levertijd

  1. De levertijden van Happy Little zijn indicatief. Indien later wordt geleverd dan de door Happy Little indicatief opgegeven datum, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft ontvangen van Happy Little.
  3. De Klant kan geen aanspraak maken op schadevergoeding en kan de overeenkomst tevens niet ongedaan maken wanneer Happy Little later levert dan de door haar indicatief aangegeven datum. De Klant kan de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dit in afwijking van het voorgaande schriftelijk is overeengekomen en Happy Little niet binnen 14 dagen kan leveren na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand.

 

Artikel 13 – Feitelijke levering

  1. De Klant is gehouden ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

 

Artikel 14 – Verzendkosten

  1. De Klant is gehouden de kosten voor verzending van de door hem bestelde zaken te voldoen, tenzij de Klant en Happy Little schriftelijk anders overeen zijn gekomen.
  2. De verzendkosten zijn variabel, een en ander afhankelijk van het formaat en gewicht van het bestelde artikel, waarbij het standaardtarief voor verzending € 7,00 bedraagt.
  3. De verzendkosten worden voorafgaand aan de verzending aan de Klant gecommuniceerd, indien en voor zover deze afwijken van het standaardtarief.
  4. Bij bestellingen met een waarde groter dan € 85,00 komen de verzendkosten voor rekening van Happy Little, indien en voor zover deze het standaardtarief zoals vermeldt in lid 2 van dit artikel niet overschrijden.

 

Artikel 15 – Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product bij ontvangst geopend of beschadigd is, dan dient de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Bij gebreke daarvan kan Happy Little niet aansprakelijk worden gehouden voor eventuele schade.
  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Happy Little. Bij gebreke daarvan kan Happy Little niet aansprakelijk worden gehouden voor eventuele schade.

 

Artikel 16 – Bewaring

  1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies- dan wel waardevermindering geheel en al voor de Klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel en al voor rekening van de Klant.

 

Artikel 17 – Garantie

  1. De garantie op producten geldt enkel voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
  2. De garantie geldt niet:
    – in het geval van normale slijtage;
    – voor schade ontstaan door ongevallen;
    – voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen dan wel moedwillige beschadiging aan dan wel van    het product;
    – voor schade door nalatigheid of ondeskundig dan wel oneigenlijk gebruik door de Klant;
    – wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
  3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.

 

Artikel 18 – Ruilen

  1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de navolgende voorwaarden:
  • ruilen vindt plaats binnen 7 dagen na aankoop, waarbij de Klant de originele factuur dient te overleggen;
  • het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje;
  • het product is niet gebruikt en niet beschadigd.
  1. Afgeprijsde artikelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.

 

Artikel 19 – Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Happy Little tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Happy Little geleverde producten en/of diensten.

 

Artikel 20 – Klachten

  1. De Klant dient een door Happy Little geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan dient de Klant Happy Little daarvan onverwijld, doch niet later dan 14 dagen na ontvangst van het artikel, op de hoogte stellen.
  3. De Klant dient daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming te geven, zodat Happy Little hierop gepast kan reageren.
  4. De Klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Happy Little.
  5. Wanneer een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Happy Little andere werkzaamheden gaat verrichten dan die werkzaamheden die tussen Partijen overeen zijn gekomen.

 

Artikel 21 – Ingebrekestelling

  1. De Klant dient een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Happy Little.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Happy Little ook daadwerkelijk tijdig bereikt.

 

Artikel 22 – Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Happy Little een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken welke voortvloeien uit die overeenkomst.

 

Artikel 23 – Aansprakelijkheid

  1. Happy Little is slechts aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Happy Little.
  2. Wanneer Happy Little aansprakelijk is voor door de Klant geleden schade, dan geldt dit alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Happy Little is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer aansprakelijkheid aan de zijde van Happy Little is vastgesteld, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

 

Artikel 24 – Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Happy Little vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

 

Artikel 25 – Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Happy Little toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Happy Little alsnog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Happy Little in verzuim is.
  3. Happy Little behoudt zich het recht voor de overeenkomst met de Klant ongedaan te maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Happy Little kennis heeft genomen van omstandigheden die haar goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

 

Artikel 26 – Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming aan de zijde van Happy Little door de Klant niet aan Happy Little kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmachtssituatie zoals bedoeld in lid 1 van dit artikel valt onder meer ook:
    – een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp;
    – wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen;
    – stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen;
    – computer­virussen;
    – stakingen;
    – overheidsmaatregelen;
    – vervoersproblemen;
    – slechte weersomstandigheden;
    – werkonderbrekingen.
  3. Wanneer zich een overmachtssituatie voordoet waardoor Happy Little één of meer verplichtingen jegens de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Happy Little wel kan nakomen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtssituatie ten minste 30 aaneengesloten kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Happy Little de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  5. Happy Little hoeft in een overmachtssituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Happy Little hiervan voordeel heeft.

 

Artikel 27 – Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Happy Little de overeenkomst aanpassen. Dit geldt niet voor producten die de Klant heeft gekocht in een fysieke winkel.

 

Artikel 28 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Happy Little behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te allen tijde te mogen wijzigen.
  2. Het staat Happy Little vrij om wijzigingen van ondergeschikt belang te allen tijde door te voeren zonder de Klant daarvan voorafgaand op de hoogte te stellen .
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Happy Little zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Het staat een consument vrij om, bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden, de onderliggende overeenkomst op te zeggen.

 

Artikel 29 – Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Happy Little aan anderen overdragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Happy Little.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

 

Artikel 30 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Happy Little bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Artikel 31 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Happy Little is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Happy Little is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Happy Little, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Deze Algemene Voorwaarden zijn opgesteld op 6 november 2024.